dinsdag 31 augustus 2010

De laatste boer van Duivendrecht

De laatste boer van Duivendrecht is overleden op 18 juli... Laat hem rusten in vrede.
Toen was ik op vakantie, net. Ik fiets er iedere dag langs op weg naar het station. Het maakt me triest dit. Vooral als ik in Elsevier (met dank aan PvWK) lees hoe de man leefde (Ferdinant van Schaick). Hij is 92 geworden, als ik het goed uitreken -niet m'n sterkste punt- hij is geboren op 25 december 1918. Ben benieuwd wat er nu met de woning gebeurt. De oude hooiberg en het hele erf en de boerderij zijn wel in verval, zou mooi zijn als er iets publieks mee gebeurt. De stichting Oud-Duivendrecht zal het mede-bepalen, denk ik. Stukje in de Volkskrant uit 1998 toen het er nog om ging of hij weg moest van de gemeente, niet doorgegaan.

Geen opmerkingen: