dinsdag 17 juni 2008

Recensie 11 - Radioreclames voor Dummies


Radioreclames voor Dummies
Wilbert Schreurs
Pearson Education 2008
74 pagina’s
ISBN geen / speciale uitgave

Sympathiek weggevertje van RAB, wat staat voor Radio Advies Bureau. Doet denken aan Stoelinga’s media-begrippenlijst met een radio-woordenlijst (op internet) maar ook qua formaat. Dit boekje is klein, veelzijdig en het zorgt ervoor dat je vliegensvlug een totaalbeeld hebt van een medium. Dus welke zenders, doelgroepen, stationsprofielen en cijfers, maar ook vergelijkingen met andere media. Wat je al wist up-to-date gepresenteerd en aangevuld met nieuwe dingetjes.
De profilering van de publieke zenders trekt aandacht doordat ze helder naast elkaar staan omringd door Caz! en Q-music. Dat maakt een ministudie mogelijk: wat is dan dat verschil… Informatie en lichte muziek of lichte muziek en informatie?
Op de website van rab.fm vind je op het moment van schrijven nog een link naar een bestelformulier, want het boekje is niet via de uitgever te koop. De oplage van 2000 is erg hard gegaan, want als een soort relatiegeschenk cadeau gedaan aan mediabureaus en radiorelaties. Wie nog wil moet er dus of eentje ergens pikken of bellen naar rab in Amstelveen: 020-3451596 en een interessante vis zijn want de doos is bijna leeg.

Geen opmerkingen: