dinsdag 22 april 2008

Recensie 6 – Digitale marketing & communicatie


Handboek Digitale marketing & communicatie
Toepassing in de ervaringseconomie
Ulco Schuurmans
Van Duuren Media 2008
ISBN 978-90-5940-334-8
272 pagina’s
29,90 euro

Veel inhoud over het allernieuwste, met voorbeelden en begrippen. Prettig dat elk hoofdstuk begint met een definitie en een ‘stand van zaken’. Al spendeer je aan dit boek maar drie kwartier, je bent weer even bijgepraat over de wereld van digitale marketing en communicatie.
Jammer van de bronnen, die ontbreken, evenals een bronnenlijst. Een ‘langestaarteffect’ kun je toch niet noemen zonder te verwijzen naar Chris Anderson en z’n amper twee jaar oude theorie over de Long Tail? Of zo’n begrip nu nieuw is voor de lezer of niet, dat kan toch mooier. Ook het beeldmateriaal valt soms wat tegen. Zwart/wit vanwege de kosten akkoord, maar twee keer dezelfde foto op een pagina maar dan verder ingezoomd tot pixels die je tellen kunt? Met z’n heldere uitleg over widgets, web 3 en crowdsourcing klets je weer lekker mee met je bureau. En over powerpoints, serious gaming en over media thuis, mobiel en lokaal blijk je dan toch nog niet alles te weten. Kleurenplaatjes kijken doen we dan wel weer op internet.

Geen opmerkingen: