zondag 27 april 2008

Dame met pijp


Als je mij nou zou vragen: wat is het leukste dat je dit jaar op de catwalk bent tegengekomen? Wat niemand mij vraagt natuurlijk, al heb ik van vriendin K voor mijn verjaardag een G-Star Shopper vol met de hipste modebladen uit de hele wereld gekregen... Dan zou ik antwoorden: de dame met de pijp (JP Gaultier).


Waarom? Nou gewoon, omdat je dat meteen ziet. Blader je een blad door en zie je het, dan weet je dat gewoon. Het is een mooi silhouet. En mijn vader rookte vroeger pijp. Schipper's tabak. Nu sigaren, vreselijk. Doet afbreuk aan imago (man met baard rook pijp), jammer voor het straatbeeld en het meurt. Dit is een mooie pijp, zo'n S-vormige. Er zijn honderden designs voor dit rookwaar. Een mooie rechte is ook mooi, maar dat is voor de volgers.

Ik zeg daarom: Mamam fûme une pipe.

Geen opmerkingen: