Welke kerstfilm kijken we in het volgende college kennismanagement?
It’s magic time - over reclamebureau Magic Minds in Oibibio-gebouw in Amsterdam ten tijde van de hoogconjunctuur in 2001, internetbubble, opgericht door Eric Bartels en inmiddels failliet. Veel wit, champagne en blabla maar erg mooi beeld over het topje van de hoogconjunctuur
Tegenlicht Harry Holland – VPRO-documentaire over identiteit, eerste in een reeks op zoek naar de Nederlandse identiteit, wie is de Nederlander eigenlijk, hoe verzamel je (marketing-)informatie hierover?
Beperkt Houdbaar - Documentaire van Sunny Bergman zie ook gelijknamige website over schoonheidsideaal in reclames, zij plaatst vraagtekens hierbij en richt een actiegroep op tegen de photoshopwereld en moderne ‘vrouwenbesnijdenis’, moet je gezien hebben wil je meepraten over Dove-achtige thema-reclame
Cradle to Cradle - Documentaire over het wieg-tot-wieg-idee 'afval is voedsel', we moeten de wereld netjes moeten achterlaten bij ons nageslacht en dus geen vervuilende producten maken, hoe doe je dat? Wat kunnen wij communicatiemensen hiermee? Voorbeelden van Ford en ministeries die volgens deze gedachte opdrachten aan uitvoerders geven en een begin maken.
De nieuwe ondernemer en de hyperconsument – Tegenlicht-documentaire van afgelopen maandag bij de VPRO, consumeren om te consumeren of kan het ook anders? OWever ondernemen nieuwe stijl, niet meer winstmaximalisatie als doel, shareholdervalue dus, maar genoeg winst maken voor voortbestaan en de wereld beter achterlaten, reacties van Wijffels (wereldbank) en Verwaaien (BT)
An Inconvenient Truth – duurt waarschijnlijk te lang, wie weet de duur van die film? Maar wel een leuk idee om een keer samen te bekijken, wie heeft hem eigenlijk al gezien? Leuke om te onthouden.
Reacties via reageren hieronder of via j.m.post@hhs.nl meeste stemmen gelden
It’s magic time - over reclamebureau Magic Minds in Oibibio-gebouw in Amsterdam ten tijde van de hoogconjunctuur in 2001, internetbubble, opgericht door Eric Bartels en inmiddels failliet. Veel wit, champagne en blabla maar erg mooi beeld over het topje van de hoogconjunctuur
Tegenlicht Harry Holland – VPRO-documentaire over identiteit, eerste in een reeks op zoek naar de Nederlandse identiteit, wie is de Nederlander eigenlijk, hoe verzamel je (marketing-)informatie hierover?
Beperkt Houdbaar - Documentaire van Sunny Bergman zie ook gelijknamige website over schoonheidsideaal in reclames, zij plaatst vraagtekens hierbij en richt een actiegroep op tegen de photoshopwereld en moderne ‘vrouwenbesnijdenis’, moet je gezien hebben wil je meepraten over Dove-achtige thema-reclame
Cradle to Cradle - Documentaire over het wieg-tot-wieg-idee 'afval is voedsel', we moeten de wereld netjes moeten achterlaten bij ons nageslacht en dus geen vervuilende producten maken, hoe doe je dat? Wat kunnen wij communicatiemensen hiermee? Voorbeelden van Ford en ministeries die volgens deze gedachte opdrachten aan uitvoerders geven en een begin maken.
De nieuwe ondernemer en de hyperconsument – Tegenlicht-documentaire van afgelopen maandag bij de VPRO, consumeren om te consumeren of kan het ook anders? OWever ondernemen nieuwe stijl, niet meer winstmaximalisatie als doel, shareholdervalue dus, maar genoeg winst maken voor voortbestaan en de wereld beter achterlaten, reacties van Wijffels (wereldbank) en Verwaaien (BT)
An Inconvenient Truth – duurt waarschijnlijk te lang, wie weet de duur van die film? Maar wel een leuk idee om een keer samen te bekijken, wie heeft hem eigenlijk al gezien? Leuke om te onthouden.
Reacties via reageren hieronder of via j.m.post@hhs.nl meeste stemmen gelden
11 opmerkingen:
An Inconvenient Truth duurt 100 minuten.
De nieuwe ondernemer en de hyperconsument! lijkt me toepasselijk, op ons althans.
Leuke blog trouwens!
zeker weten dat a inconvenient truth een hele goede is.
An Inconvenient Truth,
Groeten,
Safina Madaran
An Inconvenient Truth heb ik nog niet gezien =)
An inconvenient truth lijkt me een goede keuze.
tot woensdag!
Beperkt houdbaar!! (-:
Groetjes Anouar...
Cradle to Cradle is minder bekend maar erg interessant.
hoi mijke,
ik doe mijn best terug te kunnen webben.
egberdien
Een reactie posten