maandag 24 december 2007

Waardering


Bijna kerst en het 'gevoel' klopt nog niet. Heb ik altijd. Wat soms helpt is om op 24 december in de Kalverstraat te gaan staan. Kijken naar kopende mensen. Daarna de Papegaai-kerk in. Succes verzekerd ...

Het gevoel tot stilstand te komen. Afsluiten wat was en is geweest (werk, inkopen, to-do-lijstjes, kerstkaarten versturen, verkouden stinkneuzen, laatste training van het jaar, bijleggen, goedmaken, bedanken, kerkdienst van de katholieke Bekema-basisschool). Maar nog niet vooruitkijken. Een beetje 'in' die kerstnacht gaan zitten, als het ware.

Dus type ik een vrolijke noot, misschien helpt dat. Voor mijn 'vele' blogbezoekers ;-) Mijn publiek bestaat nu vooral uit vriend, moeder en schoonmoeder, een verdwaalde student misschien. Maar graag wil ik mijn waardering uitspreken voor u allen. Dank voor het lezen! De kerstfilm was een succes (op school) mijn waardering voor de student die het doodnormaal vindt om cradle-to-cradle als uitgangspunt te nemen en de unconvenient truth aanvaardt. Mijn waardering voor mijn schoonmoeder met haar zere been. Mijn waardering voor de eenzame bezoeker die spontaan langskomt (Hans) en mijn waardering voor mijn moeder: moeder ik hou van u (en ik kies graag mijn eigen kanaal voor deze boodschap). Zalig kerstfeest, laat de engelen tot u komen.

Gevoel klopt nu meer. 'k Ga me omkleden, even naar de rollade kijken, dan kan straks het gedonder beginnen.

Geen opmerkingen: