maandag 24 november 2008

MT21 - Recensie Branchmarking e.a.

Branchmarking
Over inspiratie, ideeën & innovatie
Rob Adams
Uitgegeven door Six Fingers 2008
132 pagina's
15 euro

Rob Adams geeft vanuit zijn bureau Six Fingers, een boekje uit dat gaat over hoe je kunt leren vanuit andere werelden –of dat nu het dierenrijk is of India- en hoe je goede ideeën vertaalt naar succesvolle concepten voor je eigen organisatie. In tweekleurendruk, lineair te lezen, maar het lijkt vooral bedoeld om inspiratie te zappen, of ‘snacken’ volgens Adams.
Meer bureaus geven dezer dagen vrij serieuze werken uit. Ze ontstijgen het niveau van de bureaubrochure ruimschoots en vullen heel tastbaar een virtuele presentatie aan. Zo kwam het Rotterdamse bureau voor consulting, coaching en communicatie Het Stormt met de uitgave Verkoop je ziel, Authenticiteit als basis voor succes. Prachtige fotografie, ingenaaid met oranje garen, voorzien van ezelsoren bij de belangrijkste passages; zo lezen we alles over hun ‘Total Branding-methode’.
DDB geeft onder de titel DDB SignBank 01 een impressie van de wereld waarin wij leven. In tien columns lezen we hoe simpele, alledaagse opmerkelijkheden veranderingen in menselijk gedrag vertolken; ‘signs’ genoemd. Het levert een fraai ruwkartonnen hebbedingetje op met mooie collages en herkenbare taferelen.
Draftfcb verhaalt over De marketing van communicatie. Dit bureau presenteert onder andere een aantal classics in de communicatietheorie tegen een veranderde context.
De uitgaven kunnen bedoeld zijn als relatiegeschenk, maar dan zijn het ook wel meteen hele inspirerende en persoonlijke cadeautjes.

Geen opmerkingen: