donderdag 13 maart 2008

365 Dwaze Dolle Dagen


Rob Oudkerk heeft bij ons op school zijn intreerede gehouden (5 maart 2008). Een jaar geleden stond ik voor de klas en peilde onder studenten wat ze ervan vonden toen ze hoorden dat hij zich aan de Haagse ging verbinden. Die meningen liepen natuurlijk uiteen en zelf had ik ook moeite om mijn oordeel te bepalen. Mijn onbevangenheid gaf hem het voordeel van de twijfel. Zijn presentatie vorige week vond ik erg goed. Visueel, inhoudelijk qua presentatie en draagvlak.


365 Dwaze Dolle Dagen heet zijn verhaal en is nu de creatieve ondertitel van zijn lectoraat over leefstijlverandering bij jongeren. Refereert aan de Bijenkorf-gekte en aan de hoeveelheid eetbeslissingen die de bemiddelde jongere maakt per dag. Een beetje treurig werd ik er ook van. Ook deze week weer zie ik mensen van rond de twintig die zich tijdens mijn colleges voeden met flesjes AA, Twixen en Sultana's. Behalve het verpakkingsmateriaal denk ik ook aan de samenstelling van die producten en dus aan de samenstelling van al die lijven. Ik was zelf misschien nog veel erger en vergelijk dat in stilte met mijn huidige gestructureerde drie maaltijden per dag. Ouwe sok die ik ben. Gelukkig stemmen Rob's plannen mij hoopvol.

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo mijke,

ik geloof dat het werkt.!!!!!!!

hiep hiep hoera!!!!!

over oudkerk, ben benieuwd wat HIJ! de jongelui kan leren?


liefs van mams