zaterdag 22 maart 2008

SpinAwards 2007


Zal ik gaan zal ik niet gaan ik ben gegaan. Weet eindelijk wat en waar Pakhuis De Zwijger is. Zoveel uitnodigingen al afgeslagen die dáár waren. 'Beste innovatie' was het onderdeel dat ik heb bijgewoond op donderdag 20 maart 2008.


De SpinAwards ken ik uit de tijd dat ik Spice Girl was bij interactief reclamebureau Qi. In mijn herinnering stond het toen vrijwel in de kinderschoenen, nu schijnt het tienjararig jubileum alweer een feit te zijn. Toen bewonderde ik Stephan's nieuwe Quickie's en maakte een soort slappe latte-cappucino van de doorloopkoffie in de Professor Tulpstraat voor 'm, nu orakelt hij in alle vakbladen. Mooie tijd was dat en is het nog steeds.


Mobilaria zag ik over iets van radio op je mobiele, TNO over een Levend Stratego Spel met je mobiele, waarbij je mobieltjes tegen elkaar aan moest tikken en dan sloeg er een soort info over en dan een verhaal erbij over dat hier in Afrika een markt voor is, leuk om Qi weer te zien -heerlijke presentatie met terugwerkende kracht komt alles uit die tijd weer terug hoe goed we eigenlijk waren en hoe waardeloos ik 'presenteer' met powerpoint... -, Initiative / Dialogue wat alleen over Grolsch - Lowlands crossmedia-aanpak (Lowlog bijhouden op het festival) en tot slot IJsfontein voor Klokhuis van de NPS met een Game Studio waar kinderen heel makkelijk computerspelletjes kunnen hutten, van aap vangt kokosnoot tot en met enzovoort en ook elkaars dingen kunnen spelen en upgraden.

Fantastische wereld toch ook eigenlijk die ik heb achtergelaten. Graag had ik nog upcoming ACHTUNG! willen zien in de middag, maar moest dochter N natuurlijk ook weer gewoon ophalen. Maar zo professioneel als alles is aangepakt, gepresenteerd, om steeds die twee werelden te zien (opdrachtgever/bureau) en dan de jury en de mensen in de zaal en te weten dat je het nieuwste en beste van Nederland ziet in de wetenschap dat dit land niet het stomste is op dit gebied. De fietstocht door weer & wind meer dan waard.

Geen opmerkingen: