woensdag 28 november 2007

PR Talentenprijs Van Hulzen

‘Dit is de druppel’ is de titel van de case die dit jaar is uitgeschreven door PR-bureau Van Hulzen in Voorschoten. Ieder jaar organiseren zij een talentenjacht waarin ze onder HBO’ers zoeken naar vers PR-talent. Bij Inholland begeleide ik een groep genomineerden bij een Forule 1-race in Rotterdam en later deed ik bij de Haagse Hogeschool mee voor Dance4Life. Dit jaar gaat het over water.

Iedere keer als de case vrijkomt klagen er mensen dat de case belachelijk is. Ieder jaar erop lijkt Van Hulzen de toekomst geroken te hebben. Ik hoor niet bij de klagers, ik heb veel fantasie en kan me bijna alles voorstellen. Dus dat drinkwater schaars wordt, lijkt mij niet meer dan normaal. Dat dat niet al lang het geval is verwondert mij eigenlijk veel meer.

Vroeger toen ik klein was had ik een boekje over het milieu in de jaren tachtig. Dat boekje heeft met terugwerkende kracht diepe indruk achtergelaten. Prachtige illustraties bleken pure propaganda; lieve mooie kinderen (de toekomst) liepen door olieachtig slijk waarin lege vaten met doodshoofden dreven en ander afval (het milieu). Aan onze derde- en vierdejaars studenten de uitdaging om onze publieke opinie te verschuiven. Ga jij zó met water om? Aso! To be continued.

Geen opmerkingen: