donderdag 14 februari 2008

Valentijn

Snoeiharde deadline voor dit zeer tijdelijk Google-logo. Google doet natuurlijk wel vaker van dit soort grappen. Google is daarom een mooi voorbeeld van een organisatie waar de 'fun-factor' een plekje heeft. Want dit is natuurlijk geen keiharde business maar juist superzachte. Knuffel-business eigenlijk. Gewoon voor de lol een beetje lief zijn naar je klant.

Zouden meer organisaties mogen doen. Vriend heeft niet zoveel met Valentijn. Ik daardoor ook niet. Of juist wel. Kan vanaf hier wel iedereen die m'n blog leest bedanken. Da's wel het minste. Dank dus!

Dat fun-gedoe probeer ik ook uit te leggen aan studenten. Dat er organisaties zijn die daar aandacht aan besteden. Van de Pleon-band tot de Interpolis-stoelen en de Nike-atletiekbaan. In de komende les ga ik weer een plaatje draaien (Jacques Brel), een gedicht voorlezen (Boutade) of een kunstwerk (Marcus Aurelius) laten zien. Het levert een leukere les op, je leert studenten beter kennen en zij jou en je kunt er met gemak allerlei taaie en droge lesstof aan ophangen.

Dat geblog levert natuurlijk ook niet echt wat op. Maar je kunt er wel je creativiteit in kwijt. Het is voor mij een fun-factor. Het slaat eigenlijk nergens op en toch doe je het. Happy Valentine.